söndag 1 januari 2012

2011

En liten sammanfattning av året som var:

Januari

Jag hittade äntligen en öppning till ett skämt som jag hade grunnat på i nästan ett år, det var januaris höjdpunkt. I övrigt var det en hemsk månad som kulminerade med att jag sa upp mig från mitt dåvarande jobb.

Februari

USA lamslogs av en snöstorm, Ryssland drog in på Lenins kostymbudget och jag blev förolämpad av en kvinnlig pizzeria-föreståndare - tre likvärdiga katastrofer.

...sen blev jag också väldigt förtjust i tv-programmet Dansbanan i Täfteå.

Mars

Jag rasade över profilbilder på Facebook, blev milt besatt av att sätta upp hyllor på mitt rum, förvånades av att någon hittat till bloggen genom sökorden "upskirt + lycksele", fascinerades av män som mumlar i filmer och mindes tillbaka på barndomens "puckletarjakter".

...och jag var fortfarande väldigt förtjust i Dansbanan i Täfteå.

April

Jag var arbetslös och åkte iväg på en minisemester hos mamma i Umeå. Där bedyrade jag min kärlek till IKSU, upphörde tillfälligt att existera och drabbades av verklighetssvindel i en blomsteraffär. Jag blev lite sådär filosofisk och försökte mig på att odla en mustasch (det gick inget vidare). En grillfest med mina vänner förvandlades till en ROTBLÖTA där jag blev väldigt "glad i hatten". Jag började reflektera över alla mina EGENHETER och genomled ett socialt träningsläger då jag skulle köpa ett nytt däck till min bil.

Maj

En skjorta förvandlades till en kinesisk fingerfälla då jag skulle handla kläder inför en fest. Jag promenerade hem från nämnda fest, ett självplågeri i det lilla. Jag blev verbalt antastad då jag cyklade i Umeå och försökte återigen, för tredje gången (den andra "off the record") odla en mustasch. Min vän AT och jag åkte buss till "brännbollsyran", bussresan var strapatsfylld - jag försökte använda busstoaletten och blev verbalt kidnappad av mina medresenärer.

Juni

Jag bevittnade hur en kille faceplantade i en lokalbuss (han blev "pwned"!), jag råkade kapa mig i benet med en motorsåg, jag var macho (ironi), jag började på mitt nya jobb,  jag kastade av mig sociala nojor och "spände musklerna".

...sen blev jag också avklädd med blicken då jag hämtade en soffa i Dorotea, bara en sån sak!

Haubits!

Juli

Jag jobbade, fyllde år och försökte förstå Breivik (men det går ju inte).

Augusti

Tankarna snuddade vid tabu-ämnet Internetdating (av vilket det inte blev något alls), jag dagdrömde om ett parallellt universum, besökte Umeå och dånade då min vän Maria berättade att hon tipsat Fredrik Wikingsson om min blogg (vilket senare gav en enorm prestationsångest!).

September

Jag klantade mig med en limtub, tänkte på "gin soaked bar-room queens" och blev helt mindfucked av "Pinocchio-paradoxen".

Knallpåk!

Oktober

Oktober var en blek månad och därför tvingades jag till fantasier och dramatiseringar, som den om Lego-mannen.

November

Jag var på kurs, köpte ett pannkaksjärn och levde ett mycket stillsamt liv.

...men ute i världen hände det desto mer - Sly Stallone skulle förvandla Rocky till en musikal.

December

Året avslutades ungefär som det började - genom att jag skriver en sån här pretentiös sammanfattning.

Gott nytt år på er!

Inga kommentarer: