onsdag 11 januari 2012

Kroppskommunism

Idag har jag varit i Lycksele på en hälsoundersökning. Jag ställde mig upp i fikarummet imorse och sa "Jag drar nu, jag borde ha dratt för länge sen" och sen åkte jag hem, tog på mig världens mest beiga skor och drog iväg.

Om man bortser från det ständiga regnmolnet som min hörsel är, så var det prima liv. Alla värden såg normala ut och jag klarade mig från att bli barmhärtighetsmördad för att ända lidandet. Dessutom visade sig mina sovjetiska lungor vara intakta.

Jag vet dock fortfarande inte om det är bra eller dåligt att ha andningsorgan motsvarande kommunismens högborg?

Tänkbar fördel: Solidariteten.

Tänkbar nackdel: Planekonomi på syretillförseln. Det ofrånkomliga sammanbrottet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Solidariteten mellan inre organ?

Albin Strömberg sa...

Mellan inre organ och även vid livräddningsinsatser.