söndag 8 januari 2012

Seriemördartendenser

Jag har det ganska svalt i min lägenhet, ungefär 15 grader. Det är fullt tillräckligt tycker jag (och väldigt bra för elräkningen dessutom). Men tänk om jag skulle bli misstänkt för att ha mördat någon, då skulle media blåsa upp det stort. "Isgrottan" skulle min lägenhet kallas och paralleller skulle dras till temperaturer i bårhus. Aftonbladet skulle göra montage där gamla bilder på mig täcktes av rimfrost och jag skulle bli döpt till "Mr. Freeze". "Han verkade så normal", skulle grannarna säga innan de får reda på min svala lägenhet och då skulle de genast ändra sig till "han var alltid så tillbakadragen, hälsade knappt och den kyliga blicken tycktes beslöjad av ondska".

Då skulle helt plötsligt mitt ekonomiska sinne misstas för seriemördartendenser.

Nåja, det om det.

Förresten, nu då jag har er uppmärksamhet, så skulle jag behöva hjälp med att lyfta in en soffa i min skåpbil. Någon vänlig själ därute som kan tänka sig att ställa upp?

2 kommentarer:

j_stromberg12 sa...

Jag kan hjälpa dig Muskel Man Strombergo!

Emma sa...

Haha, åh vad pinig kommentar, JONAS.