onsdag 25 januari 2012

Googlesökningar

Den här bilden visar de mest flitigt förekommande sökorden för att hamna på den här bloggen:


En snabb titt säger att ingen googlar mig för att hamna hos mig, vilket får mig att misstänka att cirka 98 % av alla besökare egentligen vill vara någon annanstans. För dem är den här bloggen ungefär som att kliva av vid fel busshållplats (och sedan tvingas vänta i regnet).

Den mest populära sökningen är alltså "kvinna med mustasch", något som jag nämnt två gånger: ena gången i min gamla blogg i inlägget "People are strange" (som handlade om Åselemarknaden) och andra gången i inlägget "Liza Minelli-polisonger" (som handlade om de konstiga "snibbar" jag får istället för polisonger tre månader efter en klippning). I det senare inlägget länkade jag tillbaka till "Mustaschkampen" (ett inlägg som handlade om min oförmåga att odla fram en riktig mustasch) och kanske trodde de att jag var "kvinna i mustasch" om de klickade på länken och såg bilderna? Jag, en 24-årig klimakteriekärring.

Det är sånt som ger en snedvriden självbild...

Men det hade ju kunnat vara värre, det hade kunnat vara som för bloggaren som i ett inlägg skrev ett referat från boken Aldrig fucka upp och därefter google-bombades med sökningar som alla var varianter av temat "ta den duktigt upp i prutten".

Det gäller att sätta saker i perspektiv.

Inga kommentarer: