fredag 6 januari 2012

2011 - ännu en lista

Jag såg en summeringslista i några andra bloggar och, what the heck, jag stjäl den rakt av (no copyright infringement intended):

Vad har du lärt dig i år?

Det mesta jag har lärt mig är relaterat till det nya jobbet, om pelletsbrännare, ventilationsanläggningar och sånt. I övrigt har jag lärt mig att ...

Blev året som du tänkt dig?

Om man inte har några större tankar om framtiden så blir man inte besviken, låt oss nöjas med det.

Vilka kläder har du använt mest?

Det här är egentligen en icke-fråga. Bryr ni er om min mundering överhuvudtaget? Ligger ni sömnlösa för att jag inte publicerar inlägg om "dagens outfit"? Nä, trodde väl inte det heller.

Ångrar du något?

Egentligen uppstod det aldrig några såna där Sliding doors-ögonblick där hela mitt framtida liv hade kunnat förändras om jag handlat annorlunda vid ett givet tillfälle, så därför har jag ingenting att ångra. Men, med det sagt så ångrar jag att jag inte såg mer på bio.

Vad har du mest lyssnat på för musik?

STONES! ...och country (mest på fyllan).

Årets tre roligaste fester?

Grillfesten i april, lördagen sista helgen i maj och Hembygdsdagarna i juli.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier...)

Om man bortser från Dansbanan i Täfteå tycks 2011 vara året då jag fastnade för macho-tv, främst på Discovery och TV4 Fakta. Jag såg väldigt mycket på Ice Pilots, Tougher in Alaska, Gold-Rush Alaska, Coal och Swamp loggers - dokumentärserier om karlar med skägg som arbetade i karga miljöer.

Vilka människor har du häng med mest i år?

Mina fina vänner JT och Maria, min träningskompis AT och mina arbetskamrater. Och släkten.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?

Ingen (sorgligt men sant).

Vad är det vackraste du fått i år?

Då jag kom hem på kvällen då jag fyllde år stod det en tårta på bron. Det visade sig att det var mina vänner som hade gjort den (vilket kullkastade mina teorier om att det antingen var min 90-årige granne eller pillertrillarna i behandlingshemmet mittemot som lämnat den). Det var fint!

Årets bästa SMS?

Det här är också en icke-fråga, hur ska man kunna komma ihåg ett helt års sms-korrespondens? Men det var alltid roligt då det plingade till i telefonen och Posten berättade att det snart skulle finnas ett paket i brevlådan.

Hur många har du varit kär i?

(Jag börjar ana att det här är en lista främst avsedd för tjejer...)

Noll personer, men lite förtjust blev jag allt i pannkaksjärnet jag köpte.

Vad är det bästa du har läst?

Rött regn och Patient 67 av Dennis Lehane och Under the Dome av Stephen King (den var i alla fall bra fram till de sista 50 sidorna - som alltid med King).

Inga kommentarer: