lördag 14 januari 2012

60 missade samtal från numret "Okänd"

Under de senaste två veckorna har jag haft en mängd missade samtal på min telefon. Jag brukar inte ha min privata telefon med mig på jobbet, så därför har jag mötts av en blinkande telefon varje gång jag varit hemma på lunch. Det ringer aldrig på lunchen, så jag får aldrig veta vem som finns bakom numret "Okänd" och vad det är som är så viktigt att det kräver 60 missade samtal.

Kanske är det en försäljare? Som den gången i somras då en speedad tjej från Göteborg ringde och ville att jag skulle byta elleverantör:

Jag: Ja, det är Albin.
Tjej: HEJ ALBIN!!!!! (Hon skriker, som om vi försökte prata med varandra mitt i en snöstorm).
Tjej: ALBIN, VAD HAR DU FÖR ELLEVERANTÖR???? (Hon skriker fortfarande och låter väldigt hurtig, som om hon ringde från en spinningcykel)
Jag: Vattenfall.
Tjej: ÄR DU NÖJD MED DEM SOM ELLEVERANTÖR ALBIN???? (Vem försöker hon överrösta?)
Jag: Jag vet inte riktigt jag har nyss tecknat ett avt... (blir avbruten)
Tjej: VILL DU HA BILLIGARE STRÖM ALBIN????? (En plötslig höjning av rösten får högtalaren i min telefon att spraka, som om hon känner att samtalets egentliga syfte kräver ytterligare tre decibel)
Jag: Jao, men jag har nyss tecknat ett avtal på ett år, så jag är uppbunden.
Tjej: DET VAR SYND ALBIN!! (Lite lägre och med lite mindre entusiasm)
Jag: Ja, tyvärr.
Tjej: MEN DU, HA EN BRA DAG I ALLA FALL ALBIN!!!! (Återhämtning: det finns fler kunder och fler möjligheter i nästa samtal)
Jag: Tack, jag ska försöka.
Tjej: HEJ DÅ ALBIN!!!!
Jag Hej då!

Även den gången var det ett okänt nummer, men då hann jag svara i alla fall. Trevlig tjej som ringde förresten.

Inga kommentarer: