söndag 22 januari 2012

Eremit

Så fort arbetsveckan är över brukar jag barrikadera mig inomhus. Ibland går jag visserligen ut för att handla, slänga sopor eller hälsa på mina morföräldrar, men bortsett från det isolerar jag mig från omvärlden.

Det är så fantastiskt skönt att stänga ut allt det där jobbiga i vardagen och sedan hänge sig till 100% egentid och ett 10-pack kexchoklad. I min ensamhet brukar jag gå runt i sweatpants och munkjacka, äta lite för mycket ostkrokar och somna framför teven. Det är bara när överlevnadsinstinkten för att undvika liggsår kickar in som jag tvingar kroppen att röra sig och då brukar det oftast ha blivit söndag, så då skakar jag liv i kroppen och städar lägenheten.

Det mina vänner, är livskvalitet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt sätt att fira helgerna kan inte vara bra för hälsan!

Albin Strömberg sa...

Enligt vem? Bantar-Björn och hans anhängare? Bortsett från att umgås med vänner ser jag inget bättre sätt att fördriva helgen!