söndag 5 juni 2011

Med blotta förskräckelsen

Kära dagbok!

Idag råkade jag såga mig själv i benet med en motorsåg. Jag skulle sparka till en stock, som jag höll på att såga bort kvistarna på, för att komma åt de kvistar som fanns på stockens undersida. Vad jag inte tänkte på var att motorsågens kedja fortfarande snurrade, så för att göra en lång historia kort så slutade konfrontationen mellan ben och såg med att sågen ...bet benet.

Det var fruktansvärt klantigt gjort. Oaktsamt var det också och jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag kom undan med blotta förskräckelsen. För sågen bet inte särskilt djupt, byxorna revs sönder och en av kedjans tänder skar in kanske 4 mm i huden. Värre än så var det inte. Tackochlov.

Man skulle kunna säga att jag bara rakade benen med motorsåg. Det låter som något som man skulle kunna trycka på t-shirtar och sälja på sommarmarknader: "Jag rakar benen med motorsåg". Det påminner lite om den enormt emotsägelsefulla t-shirten "Riktiga män rakar pungen med vinkelslip" (rakar dessa riktiga män pungen överhuvudtaget?).

Med samma logik borde därför min fadäs idag kunna beskrivas med trycket: "Riktiga män rakar benen med motorsåg".

Inga kommentarer: