torsdag 2 juni 2011

Examen

Igår var jag i Lycksele för att se då min fina mamma tog sin sjuksköterskeexamen. Även om de inte stod och hoppade på ett lastbilsflak skrålandes "För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!" som andra - bubbligare - examensfirare brukar göra, så var det en fin avslutning ändå. Lite tårar i ögonen, lite spexande, lite somrigt, lite sång och på det stora hela lite som en vanlig skolavslutning.

Jag fick en liten klump i magen, dels för att det var roligt att se hur glad mamma blev då hon fick sin examen och dels för att det visade hur långt bort en högskoleexamen är för min egen del.

Jag ska inte älta mina egna studierelaterade tillkortakommanden, men den uppblossade PANIKEN i att inte veta vad jag vill göra med mitt liv smolkade en i övrigt väldigt fin dag.

Inga kommentarer: