torsdag 18 augusti 2011

I ett parallellt universum

Serietidningsimperiet Marvel har något som de kallar för ett "multiversum", flera världar som existerar oberoende av - men i samspel med - varandra. I ett av dessa universum är t ex Spindelmannen av afro-amerikanskt och latinamerikanskt ursprung, medan han i de andra världarna är Peter Parker.

Om jag hade levt i en av dessa parallella världar skulle jag ha bott i "bourbon-bältet" i södra USA, i en liten stad på 15000 invånare. Jag skulle jobba på ett sågverk på dagarna och på kvällarna skulle jag spela 70-tals country på ett stereotypiskt "södra-USA-hak". Jag skulle ha ett klädsamt heltäckande skägg, en tatuering av en ros med ett kvinnonamn i mitten på baksidan av axeln, ett hår som var en nyans ljusare och en sån här skjorta:


Inga kommentarer: