måndag 29 augusti 2011

Personlighetsutveckling

Jag hade tänkt skriva om den här huvudnyheten, som jag möttes av idag då jag surfade in på vk.se under lunchen (det bör tilläggas att vk i sammanhanget står för Västerbottens-Kuriren - länets största nyhetstidning):











Min första tanke var att någon hade gjort som i boken Låt den rätte komma in, ni vet då huvudpersonen tränar sin knivhuggarteknik på ett träd samtidigt som han väser "Skrik som en gris". Sen tänkte jag på en rolig sak som jag såg på Failblog, där en amerikansk tv-kanal rapporterade om hur en man arresterades efter att ha slagits med ett träd.

Sen klickade jag på artikeln och möttes av det här:












Nyheten märkt "EXTRA" handlade alltså inte ens om Västerbotten utan om en göteborgsk knivvandal som hyser egg (häh!) mot träd i allmänhet och granar i synnerhet.

Anledningen till att en lokaltidning väljer att publicera en artikel utan någonsomhelst anknytning till det egna länet är för mig obegripligt...

Det var alltså vad jag hade TÄNKT skriva. Sen kom jag på mig själv med att fundera om det verkligen är en sån människa jag blivit, en sån som retar sig på petitesser. En språkpolis, paragrafryttare och rättshaverist.

Fortsätter det såhär lär jag snart vara en sån som startar en sju generationers släkjtfejd baserad på att grannen parkerat bilen snett, eller som bojkottar Konsum i 40 år bara för att de vill byta ut tvättmaskinen jag köpt istället för att tillhandahålla reservdelar då den går sönder (som min mormors bror).

Inga kommentarer: