måndag 23 maj 2011

A second opinion

Får jag be om en åsikt från Eder, kära läsare?

Som ni vet så kan jag vara ganska "anti", det ligger i mina gener som den "bänn-Strömberg" jag är. Om något blir för mainstream så måste jag revoltera mot det och ett av mina korståg går mot såna där profesionella studiotagna profilbilder på Facebook.

En motpol till alla dessa putsade bilder vore att själv använda en riktigt sönderpixlad bild, något så pixligt att det för tankarna till 8-bitars NES. Men problemet ligger i att inte göra bilden för pixlig, så att det ser ut som en sån där anonym förbrytarbild i kvällspressen.

Jag hade tänkt mig något sånt här (och kör samtidigt en favorit (ironi) i repris från gårdagens inlägg):


Bara för att liksom.

Men blir det egentligen bara ett löjets skimmer över alltihop?

/undrande_87

2 kommentarer:

Anonym sa...

Problemet blir väl att ingen förstår varför du har en så grumlig bild?

Albin Strömberg sa...

Ja, det är i och för sig sant, än hur man vrider och vänder på det så krävs en förklaring till bilden. Sorgligheten i att behöva kommentera sin egen bild först av alla...