söndag 8 maj 2011

Sju kilo (med hårt k)

Jag skulle ju försöka mig på att deffa, som ni kanske minns (eller inte, kanske har ni viktigare saker för er?). Jag började, för att sedan (redan!) efter en vecka ta ett uppehåll under påsk. Föga förvånande resulterade påsken i att vikten ökade ...med tre kilo.

Man ska inte lägga så stor vikt (häh!) vid snabba viktförändringar eftersom de sällan är permanenta. Det är oftast bara vätska som binds i kroppen. Därför är det inte heller någon anledning att höja ögonbrynen över att jag sedan dess gått ner sju kilo (troligtvis bara vätska och påskglädje).

Stopp ett tag! Innan ni börjar svära svavelosande för er själva över det där uppenbara självförhärligandet från min sida, så ska ni veta att det inte alls är bra. Snabba viktnedgångar tär på kroppen och att det har gått så snabbt tyder på en grov missbedömning från min sida gällande basal ämnesomsättning etc.

Så kids, don't try this at home.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta skryt jag ska mörda dig fan!!!!

Albin Strömberg sa...

Det får stå för dig...