tisdag 14 december 2010

Vart jag än går, går jag mot julen

Nu är det bara 10 dagar kvar till jul, men det är en sanning med modifikation. Egentligen är det jul redan nu, pyntet pryder husen som festsminket pryder kvinnan (manschauvinism?) och det lyser liksom upp världen. Det kanske är det bästa med julen - ljuset. November är bokstavligt talat ett enda långt jävla mörker, så när julen sipprar in i december så lever världen upp. Det är som upplysningen i miniatyr. Julen shoots colors all around like a sunset going down, typ.

Andra bra saker med julen är att det är legitimt att frossa i mat utan att behöva ha dåligt samvete över DE SVÄLTANDE BARNEN I AFRIKA, Morfars ständiga inflikande "En sån där husvagn skulle man ha haft!" under Kalle Anka (då Kalle, Musse och Långben är ute på roadtrip) och den alltid närvarande doften av citrusfrukter. Och julklapparna förstås, för julen handlar ju om givande. Den som giver skall få tusen åter och med det budskapet ringande i öronen så presenterar jag min önskelista (så Tomten, pay attention):

  • Att Tobias börjar blogga igen
  • Tur på travet
  • Att Pål och Sly får en fin jul
  • Solbränna i maj
  • En rotblöta på hembygdsdagarna
  • ...and world peace.
Så, vad önskar Ni er i julklapp då, kära läsare?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sneaky Stones-referens där.

Av den magiska mannen i rött önskar jag endast:

* att jag klarar terminens sista tenta
* att den globala konsumtionshetsen minskar kraftigt...eller en iPad, vilket som

Albin Strömberg sa...

Tja, vad kan jag säga, ingen beskriver julen (och regnbågar) som Mick Jagger.

Får jag fråga vad tentan handlar om, eller röjer det på något vis anonymiteten?

Som ivrig uppskattare av doften av hemelektronik så kan jag inte motstå konsumtionshets ...eller en iPad.

Anonym sa...

Hmm, jag kan väl avslöja att det rörde sig om juridik. Men annars kan jag ju inte röja min galet hemliga identitet!