måndag 20 december 2010

Sjuk dag? Nej, sjukdag.

Idag har jag varit sjuk och hemma från jobbet. Inte dödligt sjuk eller så, men öronens interna panflöjtsorkester, som vanligtvis fungerar som bakgrundsljud av typen hissmusik, intog igår platsen som main event och försvarade sedan den positionen fram till eftermiddagen idag. Och som vi alla vet så ska panflöjtar förpassas till sagor.

Så jag har legat och frotterat mig med täcket hela dagen. Till viss del tillsammans med en god bok (som en femtonårig Alex Schulman skulle ha uttryckt det) och det var väldigt gemytligt. Mysigt.

Då jag låg där och marinerades i värmen så kom jag till insikt om att det var en ganska bra dag ändå. Som om överlevnadsinstinkten (konsten att överdramatisera!) gräddades av värmen och förvandlades till livsglädje.

Inga kommentarer: