söndag 26 december 2010

Dag 15 - In dreams

Det finns två olika sorter av drömmar - de som går att uppnå och de som stannar vid fantasier. Det jag räknar som min högsta dröm skulle kunna klassas som en blandning av dessa båda och det är någon form av självbekräftelse inför mig själv. En prestation som skulle gå att luta sig mot och titta tillbaka på. Inte nödvändigtvis någon famös världsberömmelse, men något att vara stolt över.

Mina mer fantasifulla drömmar består av att åka upp i rymden och sen få titta ner på jorden, som Major Tom i Space Oddity. Men rymden är reserverad för kosmonauter, astronauter och Christer Fuglesang, så det är lika bra att slå det ur hågen på en gång (men att drömma kostar ju inget!)

En mer jordnära och förhoppningsvis plausibel dröm är att hitta ett jobb där jag faktiskt trivs och en kvinna att dela tillvaron med. Men det är en långsiktig dröm.

En dröm med större direktanknytning till nuet är en månads ledighet med ett särskilt tema för varje vecka; en vecka med fokus på träning, en vecka som bara består av att läsa böcker, en vecka där jag hinner se alla filmer som jag planerat att se och, avslutningsvis, en veckas tv-tittande med ett 24/7-zappande mellan History Channel, Kunskapskanalen, Tv4 Fakta och alla varianter av Discovery.

Inga kommentarer: