tisdag 7 december 2010

Manopaus

Men enough with the whining, jag är väl ingen kärring heller!

...eller?

Under senare tid har jag märkt att jag ibland förvandlas från Albin - människan till Albin - värmepannan. Jag blir till ett element, en värmekälla. Som en klimakterietransformer (Menopaus Prime?). Värmen liksom svallar fram, som ett vattenfall, jag börjar svettas och hormonerna rumlar runt i kroppen och det är ju det främsta symptomet vid klimakteriet (som alla självdiagnostiserare så kollade jag upp det på Wikipedia).

Klimakteriet, som man? Ja, om Arne Schwarzenegger kan bli havande på film så...

Det skulle också kunna förklara humörsvängningarna vid blodsockerfall, muskelvärken efter träning och irritabiliteten då det spelas jazz på radio.

Har min blomma redan vissnat?

Inga kommentarer: