fredag 22 april 2011

Jesus was a capricorn

Jag har lagt märke till att vissa bloggare ibland gör inlägg som enbart består av en del av en låttext. Ibland kan det vara en bild också, men oftast är det bara en låttext och inget mer.

Och jag måste förstås prova (och genom användandet av ord som "jag har lagt märke till" och "prova" är jag smärtsamt medveten om den distans och "dagensungdomjagsägerdådet"-stämpel som de medför), men eftersom dessa bloggare gör liknande inlägg med någon slags intern innebörd som endast de närmaste förstår, så ska istället mitt låttextsinlägg handla om långfredagsmartyren Jesus. Inte med någon religiös innebörd förstås, min religiositet sträcker sig inte längre än konfirmationens oblater, utan bara för att prova (och för att väva in lite country).
"Jesus was a capricorn
He ate organic food
He believed in love and peace
And never wore no shoes
Long hair, beard and sandles
And a funky bunch of friends
Reckon we'd just nail him up
If he came down again"
Funkade det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pulled. It. Off.

Albin Strömberg sa...

Åh, tack! Tycker du verkligen det? Den var inte för lame, countrylåten?