Det verkar finnas ofantligt många "spoofar" på Carlsbergs logotyp. Igår såg jag ett klistermärke på en lyktstolpe vid Vasaplan där "Class War" hade pressats in i samma form som logotypen. Samma sak gäller också på sommarmarknaderna där det säljs t-shirtar där trycket består av hårdrocksbandsnamn med Carlsberg-loggan. Etc, etc.
Det är förstås märkets slogan de vill åt, att något är "probably the best in the world". Som det där klistermärket på lyktstolpen: "Probably the best class war in the world" (nu är jag inte så insatt i öl-historia, men tänk vad roligt om Carlsberg anses vara överklassens öl. Vilket självmål av klasskämparna!).
Men uppstår det inte en mättnad då allt och alla, fan och hans moster, travesterar samma logotyp? Den eventuella fyndighet som den första kopieringen medförde har ju sedan länge försvunnit och dött t-shirt döden.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar