lördag 23 april 2011

Definition

I lördags, under den tidigare nämnda rotblötan, dök Tobias upp och var ännu mer stilig och smärt än vanligt. Han hade börjat deffa, vårstäda sin kropp på överflödiga kilon. Ett begynnande sting av avundsjuka i min mage utvecklades till en motivation att själv också få tummen ur och inleda en metamorfos (pretentionen i det!) i jakt efter sommarformen.

I måndags började jag för att sedan (redan!) ta ett uppehåll över påsk. Förhoppningsvis leder påskens frosseri inte till några större bakslag eftersom jag kände att jag under de få dagarna "in action" faktiskt började få resultat. Inte i nivå med vad Tobias åstadkommit naturligtvis, men ändå en början på något som skulle kunna bli dugligt på längre sikt.

(Förvänta er dock inga bilder över hur deff-processen fortskrider, efter bilderna i inlägget om mustaschodlingen tycks 25 % av läsarskaran ha försvunnit, vilket leder mig till slutsatsen att ni som är kvarvarande ser till min eventuella inre skönhet - karmapoäng till er!)

Inga kommentarer: