onsdag 20 april 2011

Angående rikedomar i alla sina former, eller kalla mig "Sockefeller"

Idag har jag varit i Örnsköldsvik och om vi bortser från eventuellt påskgodis, en dammvippa, en konservburksöppnare och lågprisschampo, så köpte jag bara sockar. Det tycks jag alltid göra och alltid är det 10-pack med grå sportstrumpor (där det "sportiga" tycks lysa med sin frånvaro). Alltid storpack med grå sockar från Rusta. Alltid.

En snabb inventering i garderoben då jag kom hem visade att jag äger ett tresiffrigt antal par grå strumpor. Tänk er det, hur stor del av t ex en utlandsresa som ligger uppbundet i min strumphylla. Typ Sunny Beach, Bulgarien tur och retur.

Grå sockar verkar för mig vara vad kalsonger är för David Beckham.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror i alla fall inte att grå sockar får dig att se lika bra ut som Beckham i kalsonger.

Albin Strömberg sa...

Jag tvingas dystert medge att jag inte är någon Beckham... Överlag är det nog svårt att få till den rätta sex appealen med hjälp av grå strumpor.

Men grå sockar kan skruva den som Beckham?