tisdag 11 januari 2011

En kvinnas list

(Och rubriken läses in svengelska, please)

Gårdagens ögonblick var det sista inlägget från den där listan. Jag vet inte om den egentligen bidrog så mycket till att ni lärde känna mig mer ingående? Jag tvivlar.

För varje inlägg kändes det mer och mer som att det var en lista för kvinnor, en kvinnolista. Jag kan ha fel, men rubriker som "What's in your bag?", "Your first love" och "What you ate today" känns onekligen väldigt feminina. Det är inget fel med att bejaka sin feminina sida eller så (sade han med med djup baryton). Det skapar jämlikhet och förståelse för varandra, men att göra det 30 dagar i rad... Inte så att jag tvekar i min roll som man, men det kändes som att det blev en himla massa upprepningar.

Det vore i mitt tycke annorlunda (bättre?) med en mer "rak" lista (som av en händelse ger oss ordet straight på engelska, hur tolkar vi det?). En rak lista med frågor om intressen, favoritböcker, favoritfilmer etc etc. Som ett frågeformulär, typ.

Inga kommentarer: