tisdag 18 januari 2011

18:e januari

Idag satt jag och tänkte på vad jag gjorde just denna dag förra året och vilken skillnad det är mellan nu och då.

Då: Skolan började. Första lektionen var i hela universitetets sämsta sal - S104, klaustrofobiskt beläget rakt under Café Tornet och dit man endast kan ta sig via en smal spiraltrappa. Kursintroduktionen, som normalt brukar ta 15 min, tog de schemalagda två timmarna och gav en fingervisning om hur Redovisning C skulle fortsätta. Efter lektionen briefade en klasskompis mig om hur han hade haft det som utbytesstudent i Kanada. På kvällen tränade jag på IKSU (och åh, så jag saknar det!).

Nu: Klev upp, satte mig på motionscykeln. Gick till jobbet och började klämma kabelskor i maskin. Instant repeat till klockan fyra då jag gick hem. Åkte skidor med AT och hade extremt dåligt fäste.

Ser ni skillnaden? Jag har gått bakåt i utvecklingen, som en delfin!

Inga kommentarer: