lördag 21 april 2012

Sea bass

När jag motionscyklade i morse började jag plötsligt tänka på låten Boten Anna och hur fantastiskt löjlig jag tyckte att Basshunter var när han gjorde reklam på Spotify. Jag mindes hur oerhört korkad jag var då jag läste namnet Basshunter första gången och trodde att "bass" stod för abborre och att namnet därför var abborrjägare.

Det fick mig att tänka på när hockeyspelaren Cam Neely spelade tuffingen Sea bass i  Dum & Dummare och hur rolig diner-scenen är när Harry råkar kasta ett saltkar på Sea bass, vars kompisar säger "Kick his ass, Sea bass!"



Längre in i filmen ska Harry och Lloyd stanna till för att tanka, Lloyd måste slå en drill och då möts han av det här toalettklottret:



Varpå han tittar på klockan:


...och in kommer Sea bass:


Helt apropå basshunter alltså.

Inga kommentarer: