lördag 28 april 2012

Försemester före semestern

Albin betyder den vite på latin och varenda sommar tycks namnet vara en självuppfyllande profetia eftersom jag alltid är blekare i sommarens slut än jag var i dess början. Nästa år tycker jag därför att vi drar iväg utomlands någon gång i maj och har lite sommar innan sommaren. Jag skriver "vi" eftersom det omöjligt går att åka på solsemester ensam, så vad säger ni?

Åker vi kanske till Mallis? Kanarieholmarna? (som i en Åsa-Nisse film) Egypten? (åh, att få säga fy farao inne i en pyramid!)

(Visst, det finns kanske roligare sätt att spendera en utlandsresa än att genomlida synen av mig solbadandes i shorts, men det finns ju salpetersyra att tvätta ögonen med för tusan!)

EDIT: Jag kan bjussa på resan, skicka bara en bild på dig själv först *flåsande andning*.

Inga kommentarer: