lördag 10 september 2011

STONE ROLLERS

Jag är inte mycket till samlare. Lika lite som jag har tio Fabergéägg på spiselkransen har jag åtta kubikmeter gamla kvällstidningar som tagit över lägenheten så till den grad att jag tvingas bilda små stigar för att kunna ta mig till toaletten. Det ligger liksom inte för mig.

Det enda som kan liknas vid samlande är min fäbless för Rolling Stones-tröjor. Inte så att jag dammsuger marknaden, men kläder med Stones-loggan har för mig blivit vad Ed Hardy är för deltagarna i Jersey Shore. Det ligger något visst över att få ömsa vardagens blåställ och drapera sig i något från världens bästa band (det sker således ingen rotblöta utan Stones-loggan på bröstet).

Det råder ingen brist på utbudet (sedan vanliga klädaffärer kryddade sortimentet med "det där rock'n'roll-märket" har Rolling Stones-loggan nästan gått Von Dutch-döden till mötes), men en tröja gäckar mig. I dokumentären Stones in exile, har bandets roddare vita tröjor med Stones-loggan på framsidan och texten "STONE ROLLERS" på baksidan. Ingenstans finns den att få tag på.

Om det finns någon därute i cyberrymden som vet var dessa tröjor går att köpa, hör av dig till mig så har du fått en vän för livet (bonus om du heter Harry Martinson!).

Inga kommentarer: