lördag 24 september 2011

3 innan 30

Tre saker jag vill göra innan jag fyller trettio:
  • Odla en riktig mustasch: Jag har försökt och försökt, men den där Tom Selleck-muschen vill inte infinna sig. Eller ens ett glest Hans Wiklund-fjun för den delen. Inte för att jag nödvändigtvis skulle se bra ut med en ansiktsbehåring, men det vore ändå att ha åstadkommit något. 
  • Köpa ett par välsittande byxor: Den där oförmågan jag har att hitta kläder som passar, den måste det finnas en diagnos och ett latinskt namn på. Det är en brist och någon form av handikapp och tills dess att jag har råd att köpa skräddarsydda kostymer från Saville Row får jag fortsätta att leta i blindo efter ett par byxor som sitter som ett par byxor ska.
  • Skriva och ge ut en bok: Jag ska direkt gå i bräschen och säga att jag inte är det bästa författarmaterialet som vandrat i ett blåställ, men likväl vore det roligt att få ge fritt spelrum för fantasin och skriva något. Sen den enorma bekräftelsen i att ha fått en riktig bok utgiven av ett riktigt förlag vore en bra sak att ha att luta sig tillbaka mot de gånger blåser snålt kring livet och arbetslivet.
Tre saker på sex år, är det möjligt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Naturligtvis är det möjligt och angående punkt nummer tre är du långt ifrån det sämsta författarmaterialet som vandrat i ett blåställ!
Du skriver förbaskat bra. Så det så.
(Jag vill ha ett signerat, tillika dedikerat, exemplar av boken.)
Punkt nummer två - Undvik Dressman! Besök trevligare butiker som har bättre urval och ägna dig åt det mödosamma arbetet att prova, prova och åter prova.
Mustaschen skulle förmodligen se rätt klädsam ut.

Albin Strömberg sa...

Tack, det var snällt! Särskilt det med mustaschen, det värmde.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den direkta slutsatsen att mitt sökande (med ljus och lykta!) bara har begränsat sig till Dressmann?

Anonym sa...

Drog mig bara till minnes medan jag skrev att du i något inlägg berättat att du handlat på Dressman. Ber ödmjukt om ursäkt för att jag därigenom råkade klassificera dig som en handlar-alltid-på-Dressman man. Du har mer stil än så.