tisdag 13 september 2011

Albin Strömberg och de fördömdas tempel

För att försvara sig och sin Iggy Popska gummikropp mot gamla tanter som vill bjuda på fika brukar Peter Siepen säga "min kropp är mitt tempel" (samtidigt som han givetvis drar upp tröjan för att visa den närmast narkoman-seniga magen).

(Men hur behandlar man ett tempel egentligen? Ska det vara forna tiders tempeldyrkan av typen "två jungfruoffer i månaden för att blidka gudarna" eller räcker det med att det liksom sker i smyg, som en frireligiös rörelse? Eller ska det vara som i en godtemplarorden, en gammaldags Straight edge verksamhet där "inte en dag försummas" till osunt leverne? Eller får man göra hur fan man vill så länge man inte spottar ut snusen i tempelfoajén?)

Om Peter Siepen bevarar sitt tempel genom att neka småkakor, blir det då motsatt effekt att göra tvärtom? Håller mitt Ballerinakexberoende på att skapa de fördömdas tempel?

Kanske håller jag på att förstöra min kropp, mitt tempel, så till den grad att läkarna ser det här om jag någon gång är tvungen att göra en koloskopi:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att man snarare kan säga att ditt tempel har fått den likheten med ett Ballerinakex, att när man ser det ena eller andra vill man gärna ha en smakbit.

Albin Strömberg sa...

"När man ser det ena eller andra"? Innebär det att jag måste täcka för köksfönstret och skyla mig bättre då jag kliver ur duschen?

Borde jag vara orolig för min personliga integritet?

Anonym sa...

Haha! Lugn. Dåligt ordval. Jag borde ha refererat till ett paket Ballerinakex. Iklädd förpackning, liksom.