söndag 7 november 2010

Light my fire

Tidigare denna afton har det varit pub, skoterpub, skoterklubbspub (säg det ordet snabbt tio gånger med blanksprit i kroppen om du kan!). I egenskap av styrelsemedlem fick jag lov att jobba i serveringsluckan. På det stora hela var kvällen rätt okej, det kom mer folk än förväntat, men det såldes mindre öl än vad jag hade trott. Men nu går jag händelserna i förväg.

I början av kvällen skulle jag gå ut och tända marschaller, men det visade sig att jag hade glömt den för ändamålet inköpta tändaren hemma så därför lånade jag en av Maria. Tändaren var speciell på något vis och det stod LIMITED EDITION med versaler i ett exklusivt typsnitt för att förtydliga det. Jag bestämde mig för att passa på att tända värmeljusen vid borden på vägen ut. Då jag tände ljusen så vinklade jag tändaren för att komma åt nere i ljushållarna (heter det så?) och då smälte plasten. På tändaren. Den smälte tills hela tändningsmekanismen i tändaren var sned och slutade att fungera. Fan! Ni vet ju hur det är då man lånar något som man sedan har sönder. Det känns som en sådan ögonblicklig katastrof, särskilt då den trasiga saken ska återlämnas med ett par tafatta, överslätande ursäkter. Det var extra synd eftersom det var en LIMITED EDITION.

Vid närmare eftertanke så var den LIMITED som i begränsad på så sätt att den inte gick att använda till att tända ljus, men å andra sidan kör du inte en Ferrari efter grusvägar...

Sorry, Maria!

Inga kommentarer: