måndag 17 oktober 2011

Respons #4

Choklad eller vanilj?

Visst är det glass det gäller? I så fall svarar jag vanilj, choklad får jag halsbränna av. Men om det är en dold kuggfråga om människor och deras hudfärg så svarar jag choklad.

Cuba libre eller gin & tonic?

Cuba libre, Gin & tonic får jag halsbränna av.

Köksprat eller soffprat på hemmafest?

Köksprat, soffprat får jag halsbränna av. Eller inte, men svaret är likafullt köksprat. Soffprat innehåller så många störningsmoment; det är alltid någon som ska vrida upp volymen på musiken, eller en tv som står på i bakgrunden, eller en massa folk som hojtar till varandra från varsin sida från rummet och allt detta sammantaget gör att jag inte kan höra konversationen som fortgår och då sjunker jag liksom ihop i ett hörn av soffan. Köksprat är mer stillsamt och därför bättre lämpat för mig.

Röjsåg eller svets?

Röjsåg, främst för att jag inte har lärt mig svetsa ännu. Det finns en sådan, nästan terapeutisk, tjusning med röjsåg. Jag ser hur slyn försvunnit där jag röjt mig fram och det ger en direkt "orsak och verkan"-situation. På det stora hela känner jag mig som en lady-shave på en jättes kropp då jag får gå med röjsåg (och sen kan jag inte heller dölja min förtjusning av det "zing"-ande ljudet som klingan orsakar).

CD eller mp3?

Egentligen spelar det ingen roll, mp3 är bra för att det är ett smidigt format och CD är bra för att jag inbillar mig att det är bättre ljud. Men om jag måste välja så svarar jag mp3, enbart för att det en gång hängde en lapp på en toalett på universitetet där det stod att "personen som tappat sin MPT3-spelare kan återfå den mot beskrivning i receptionen" och det tyckte jag var himla fint.

Spotify gratis eller utan reklam?

Vet du vad? Egentligen stör inte reklamen mig det minsta, så där är det faktiskt hugget som stucket (så länge jag slipper reklam om Idol-Daniel).

Fredrik eller Filip?

Egentligen går de ju inte att skilja från varandra, de är liksom en helhet av samma typ som hasseåtage och därför går det inte att föredra den ene framför den andre. (Tänk förresten vad roligt det skulle vara att få dra en rotblöta tillsammans med dem!).

Svenska eller engelska låttexter?

Engelska! (Den enda bra svenska låttexten är den här).

Första eller sista dansen?

Ingen av dem. Jag har insett att jag aldrig, inte ens under tillfällen där promillehalten kan räknas i procent, kan uppbåda den typ av avslappning som är nödvändig för att kunna dansa och därför dansar jag heller aldrig. Jag både ser ut och känner mig som ett fån på dansgolvet. (Som jag skrev i det här inlägget).

Slott eller koja?

En koja, bara för att de är billigare att värma upp (ett tankemönster som visar på en begynnande arbetsskada i huvudet). Jag behöver inget flärdfullt boende utan klarar mig med ett litet krypin där bara det nödvändigaste får plats.

Varifrån fick du boken Två nötcremé och en moviebox?

Jag lånade den av min fine kamrat JT.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för responsen.
Jo, jag menade glass. (Men jag är böjd att hålla med om det andra.)
Det är svårt att hitta bra svenska texter. (Den du länkade till får mig att gråta.)

Anonym sa...

Eftersom du aldrig sa att det var en liten frågelåda så passar jag på att fråga nu när du ändå håller att ge respons.

1. Tre tillfällen då du varit riktigt stolt?
2. Mila Kunis eller Jessica Alba?
3. Vem skulle du helst se ut som: Justin Timberlake eller Will Smith?