tisdag 18 oktober 2011

Respons #5

Pål eller Sylvester?

Det är något med Sylvester och hans päls som alltid får mig att tänka på Liberace, så därför svarar jag Sly (men Pål är fin han också!).

Curb eller Arrested development?

Både och. Curb är så himla bra för att nästan allt är improviserat och bygger på vardagsobservationer och Arrested development är så himla bra för att det är precis tvärtom med putsat manus och vriden story.

Höst eller vår?

Vår! Våren är en förbättring av vintern medan hösten är en försämring av sommaren. Regnet i April (med versal!) sköljer bort snön och liksom "cleansar" fram sommaren medan regn i september mer är som utsmetad mascara hos en ledsen kvinna.

Förnuft eller känsla?

Jag skulle vilja säga känsla, men med en personlighet som bygger på bristande spontanitet och att alltid tänka igenom saker minst två gånger så måste svaret bli förnuft.

Blev det här någon slags frågestund istället?

Det var inte tänkt att det skulle bli det, men det verkar som så!

Och skriver du på någon bok just nu?

Jaoaoaoaoaoaoaao, jag har så många idéer och uppslag till handlingar som skulle kunna bli böcker (inbillar jag mig i alla fall) och en av dessa har jag börjat skriva ner. Men att kalla det bok redan nu blir liksom att jinxa hela grejen tycker jag.

Inga kommentarer: