måndag 31 oktober 2011

Lönnfetma

Idag gjorde jag brandkårens årliga löpmattetest och testresultatet visade att min kondition blivit sämre sen ifjol. Jag har gått bakåt, som en delfin.

Det är lite ledsamt tycker jag, att få svart på vitt att något försämrats. Kanske ligger det något i det JT och Marias Nintendo Wii försökte säga mig i vintras: "Du skulle nog må bra av att gå ned ett par kilo. Ja, jag ser det inte själv eftersom jag inte har några ögon (hihi) men en av mina bekanta säger det"? Och det är klart, med ett BMI som balanserar farligt nära gränsen till fetma så var det väl bara en tidsfråga innan Nintendots förnumstiga råd skulle komma tillbaka och bita mig i ändalykten (det var något som man "kunde ha räknat ut med röven" som min vän Tobias skulle ha sagt).

Aldrig har väl beach-12 känts längre bort... Men eftersom jag anammar "when the going get tough the tough get going"-tänket så måste jag förstås försöka råda bot på nuvarande lönnfetma-episod.

Upp med hakorna osv.

Inga kommentarer: