tisdag 25 oktober 2011

Let me Axe you something

I mitt badrumsskåp finns åtta olika sorters deodoranter. Ingenstans märks min nyfunna välfärd (läs: steget från studielån till minimilön) så mycket som där. Axe-deodoranter har för mig blivit vad minkpälsar var för den rumänske diktatorn Ceausescus hustru. Inte så att jag anser att det ligger något flärdfullt över min deodorant, men i min inrutade vardag inbillar jag mig att valet av deo på morgonen ger en chans att ta ut svängarna. Det lossar liksom på den mentala slipsknuten. "Mothers lock up your daughters, för idag tar jag Click" brukar jag säga till spegelbilden. ...eller inte, men det ger åtminstone möjlighet till en viss variation.

För även om vardagen står och stampar så är ena dagen inte den andra lik i den lilla plats i världen som är mina armhålor (och då tänker man ju osökt på den där repliken från Casablanca: "Av alla hålor i världen...").

Inga kommentarer: