söndag 9 september 2012

Countrymode: ON

Igår kväll hade jag ett litet partaj här hemma. Vi gjorde drinkar med Piggelinglassar i, spelade spel och hade det trevligt. Det var fint. Precis som sig bör då man är med vänner.

Då det är kalas på gång vill man ju väldigt gärna komma i rätt sinnesstämning innan gästerna dyker upp, så man häller upp en drink att smutta på eller tar ett par öl för att pejla in rätt partyfrekvens. Man slår igång lite musik och i takt med att alkoholhalten i blodet ökar slappnar man av. Verklighetens skarpa kanter rundas av, man mjuknar till, och plötsligt uppstår ett starkt behov av att lyssna på countrymusik. Ja, så kanske det inte är för gemene man förstås, men så blir det för mig i alla fall. När behovet av countrymusik på hög volym kommer, då börjar jag bli onykter.

Då jag sitter där, med en whiskeypinne i sällskap av någon fin gammal countrylåt och en känsla av att en hel kväll av roliga samtal och skratt ligger framför mig - då känns det alldeles förträffligt.

Inga kommentarer: