lördag 17 mars 2012

Sugmärken

I morse klippte jag mig. Eftersom jag tror att en piffig frisyr varken gör till eller från för mitt redan tvivelaktiga utseende, så klippte jag mig själv. Jag drog en snagg och ni vet hur det är: hårstrån fastnar på huden och kliar något vansinnigt.

För att få bort åtminstone en del av den stickande känslan använde jag dammsugaren, något som i efterhand visade sig vara lite av en miss. Dammsugaren var sugen på mer än ett sätt och samtidigt som hårstråna försvann tillkom ett flertal sugmärken på axlarna och nacken.

Det var nästan som på mitt förra jobb där jag dagligen gick runt med ett kraftigt sugmärke på handflatan eftersom jag var tvungen att testköra de dammsugarmotorer jag monterat genom att starta upp och sätta handen mot insuget.

Dammsugare och jag - ingen love story.

Inga kommentarer: