söndag 25 mars 2012

Söndag

Kris Kristoffersons har skrivit en låt, Sunday Morning Coming Down, som handlar om en man som vaknar upp och möter söndagsmorgonen med ett bakrus och en känsla av ågren. Hela dagen önskar han att han vore stoned eftersom alla han möter och allt han ser påminner honom om hur allt gått åt helvete med hans liv. "There's something in a sunday that makes a body feel alone" reflekterar han.

Inte för att jag vaknade med någon sådan känsla, det enda bakruset jag hade var från min chipsochdipp-överdos kvällen innan, men aldrig har söndagsångest fångats så fint som i låten.

Söndag, alltså. Min söndag har varit bra. Jag har tränat, lagat mat, städat och på alla sätt och vis framstått som en betydligt mer ordentlig människa än vad jag egentligen är.

Så, låt höra, hur har er söndag varit, kära läsare? (Kan jag på detta sneaky sätt locka fram lite läsarinteraktion?)