fredag 9 mars 2012

(Now and then there's) a fool such as I

För en tid sedan beställde jag en surfplatta. Jag skulle ha den till ett enda ändamål: som tangentbord till teven jag köpte på mellandagsrean (orka använda fjärrkontrollen till att skriva sökord i Youtubeappen!). En iPad var inte aktuellt och inte heller någon android med herrejösses prestanda.

Även om jag bara skulle använda den till en sak så tänkte jag att det vore bra med lite marginal, att inte köpa första bästa och få en surfplattornas version av en jugoslavisk bil. Därför köpte jag den näst billigaste. Dessvärre visade det sig i efterhand att plattan kom från den enda tillverkaren i hela världen som inte fått licens från Google att ansluta till Android-market, något som uppenbarade sig efter det att jag redan börjat föra över musik från datorn och därför diskvalificerade mig från att kunna skicka tillbaka den.

Jag skulle alltså bara ha den till en enda sak och sen visar det sig att det är den enda sak som den inte kan. Helvetesjävlasatan.

Konsekvensen blev att jag var tvungen att övertrassera månadens surfplattekonto och beställa en ny platta (som jag KOLLAT UPP att den är kompatibel med Android-market och Samsungs fjärrkontrollsapp).

Sincerely,

Sveriges dummaste jävel.

Inga kommentarer: