tisdag 13 mars 2012

Självmedicinering

Det verkar som att byn har fått en släng av vinterkräksjuka. Om det finns någonting som jag ogillar så är det magsjuka. Och jazz. Och korvsoppa. Och juice med fruktkött. Och skåningar som "spelar Allan" inför sina flickvänner och därför beter sig enormt otrevligt.

Jag vill inte bli sjuk igen, med den där förkylningen som aldrig tycks vilja gå över färsk i minne gör jag nästan vadsomhelst för att slippa det. Därför har jag huskurat mig själv i förebyggande syfte. Jag har ätit vitpepparkorn (så mycket att magen känns som en maracas) och jag har försökt dränka eventuella bakterier med sprit. I skrivande stund sitter jag i långkalsonger och sveper en whiskeypinne och är i allra högsta grad en glesbygdens variant till Martin Sheen i Apocalypse Now (bortsett från det mentala sammanbrottet, that is).

The horror! The horror!

Inga kommentarer: