måndag 14 mars 2011

Alternativen

Kanske vill ni ha lite mer kött på benen innan ni tar det livsviktiga (ironi) beslutet om vad jag ska ägna min ledighet till? Lite mer att gå på, så att säga.

A: Mustaschodling. För gemene man är det säkerligen inget problem med att fixa fram en tjusarkvast, men med en skäggväxt som den som jag själv har så blir det en större utmaning. Jag har ett Strindberg-skägg, d v s om jag skulle försöka mig på att skaffa ett skägg så skulle det se ut som August Strindbergs. Eller som Lenins. I teorin i alla fall, i praktiken växer det så långsamt att jag ibland funderar om jag överhuvudtaget kommit i puberteten ännu (jag väntar fortfarande på den där tonårsrevolten!). Muslimska pojkar i åttaårsåldern har kraftigare skäggväxt än mig. Därför hoppas jag att ni inser den enorma utmaningen i att försöka odla fram en mustasch!

B: Bikinikropp (för män dårå). Som ni kanske redan vet så tränar jag ganska mycket. Det är i och för sig en defintionsfråga, det där med vad som är mycket och lite träning, men träning är det enda icke Internet-relaterade fritidsintresset som finns i Fredrika, så därför säger vi att jag tränar ganska mycket. Trots detta så har jag aldrig riktigt haft modet att känna mig bekväm i ett par badshorts. Om jag överhuvudtaget vistas på en badstrand så gömmer jag mig i vassen. MEN med en riktad insats ska jag nog kunna få den där eftersträvansvärda "spetsen" på fysiken.

C: Följetong. Jag är ingen stor tänkare, det håller ni nog med om, men likväl så tänker jag. Jag brukar försöka binda upp tankarna kring Någonting för att inte bli galen på jobbets enformighet. Detta någonting är egentligen ingenting utom nonsens, men kanske är ni intresserade av att veta vad detta nonsens är?

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter denna utveckling av alternativen säger jag C! Följetong låter spännande.