söndag 27 november 2011

Hamstrande

Efter att ha gått från att vara heltidsstuderande till att bli en (förvisso) låglönearbetare och med den fasta inkomst det ger så känns det som att jag hamnat i ett litet liv i lyx. Borta är oket att köpa kurslitteratur och istället kan jag göra vad jag vill med min inkomst. Jag kan (inte riktigt) göra vad jag vill i min nyvunna ekonomiska frihet, så därför blir jag uppriktigt rädd då jag ser vad jag spenderat pengar på de senaste månaderna.

Under de senaste två veckorna har jag av någon anledning köpt tio ficklampor (vilket anbringade ordvitsen "tio ficklampor hittades inlåsta i en källare, alla LED") och sedan tidigare har jag, av samma outgrundliga anledning, köpt två års förbrukning av pumptvål, tillräckligt med diskborstar för att förse ett storkök och schampo till ett helt lumparregemente.

Mitt undermedvetna måste veta något som jag inte vet om framtiden...

Inga kommentarer: