måndag 28 november 2011

Assistent sökes

En del av mitt jobb går ut på att sköta om pelletspannor och det gör att jag dagligen är sotigare än ett barn i en Charles Dickens roman. Vådan av allt sot är att mitt tvättställ alltid är smutsigt, så därför söker jag DIG, städhjälp, till att hålla tvättstället rent (du kan också få bli kallad lokalvårdstekniker om det känns bättre för dig).

Du får ingen lön, i alla fall inte i pengar, men ibland kan jag ge dig en hård, men kamratlig, klapp på axeln för att visa min uppskattning och ibland ger jag dig en uppmuntrande, men avmätt, nick. Det räcker så.

Eftersom jag är i behov av dina lokalvårdstekniska tjänster vid lunch och middagstid, då jag kommer hem för att tvätta händerna, så är det kanske lika bra att du flyttar in i det lediga rummet som finns i min lägenhet (säg inget till hyresvärden bara) och, va fasen, då du ändå flyttat in kan jag ge dig mat också (förvänta dig dock en ensidig kost, dagligen balanserande på gränsen till rakitis och skörbjugg).

Så vad säger Du?

Inga kommentarer: