söndag 20 november 2011

Drömmen om Amerika

En av mina drömmar är att någon gång få korsa den amerikanska kontinenten. Jag vill köra bil från kust till kust i en -57 Thunderbird, beta av varenda snabbmatskedja efter vägen, passera det amerikanska bibelbältet, äta vid en riktig diner (och dricka riktigt blaskigt kaffe, while I'm at it), besöka ett gammaldags countryhak (där jag dricker mig sanslös på bourbon och sjunger "Good Time Charlie's Got the Blues" på karaoke) och sen vill jag också sittin' in a bar tipplin' a jar in Jackson (och eventuellt möta en "Gin soaked bar-room queen in Memphis"). Plus en massa annat.

Vem vill följa?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill följa!
Men, frågan är väl snarare; Vem vill du ha med dig?

Albin Strömberg sa...

Troligtvis skulle jag nog inte välja en anonym kommentator eftersom, tja, det skulle kunna bli en krystad transkontinental resa då jag inte vet vem du är.

3000 mils obekväm tystnad kan nog både du och jag leva utan...

j_stromberg12 sa...

Skulle jag få följa dig Muscle man?. Skulle vara grymt att få beta av alla snabbmatskedjor efter den vägen.