lördag 26 november 2011

Artikelkommentarer

Något som roar mig oerhört är när människor kommenterar nyhetsartiklar i lokaltidningar på Internet med ett personligt tilltal. De "duar" personen som artikeln handlar om, "Gud vad snygg du är Eric Saade!!!" kan det vara eller "Fy på dig!" (riktat mot Michael Jacksons husläkare).

Visst, det är en fin gest att skriva en lyckönskning till en internationell storstjärna ("Du e bäst Zlatan!"), men förstår inte den som skriver kommentaren att personen de "duar" aldrig någonsin kommer klicka sig in på VK.se och läsa kommentaren?

Tänk om man skulle göra så själv också. Fast inte skriva en kommentar till en människa utan till ett ting, som ovädret igår t ex. En kommentar till stormen Berit:

"Berit varför knäckte du min julgran, knuffade i mina husväggar hela natten och bröt sönder locket till min brevlåda? Jag är inte arg, jag vill bara ha ett svar"

Nonsens.

Inga kommentarer: