Som ni vet så gillar jag Rolling Stones, vissa dagar mer än livet självt. Nu har samarbetet mellan Dressmann och Stones mynnat ut i en reklamsnutt som visas på tv. Ett gäng karlar i medelåldern försöker illustrera rock'n'roll till tonerna av Start me up och på så sätt marknadsföra den kollektion av t-shirts som Stones varit med och designat. I själva verket blir det mindre rockigt än den där reklamen för Sony där småflickor spelar på uppblåsbara gitarrer och låtsas att de är AC/DC. Tämligen töntigt.
Många anser att Stones gör fel som säljer sitt namn till Dressman, att de förringar sig själva genom att vilja förknippas med en klädfirma för äldre män. Jag tycker inte det. Stones tjänar pengar och Dressmann tjänar pengar. Win-win. Samtidigt är Stones ett gäng rockiga gubbar som anlitas av ett klädmärke som vill blanda sin image av gubbighet med rockighet och om inte det är en perfect match så vet jag inte vad som är det. Med det sagt så innebär inte samarbetet att Stones blir mer gubbiga, "a rolling stone don't gather no moss" som den där blueslåten säger.
En nackdel är dock att t-shirtarna kommer att bli en gubbversion av Ed Hardy tröjor (som gruppen på Facebook: "Thank's to Ed Hardy I can point out idiots without having to talk to them").
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar