måndag 14 februari 2011

Apropå propå del 1

Ok, svar på tal. Jag tänker dock vara så sniken att jag svarar på en fråga åt gången.

Vad har hänt i Albins liv om tio år?

Jag tror att det kommer att bli som i filmen Sliding doors där livet kan ta två vändningar:

1. Jag hittar en utbildning, det blir liksom den punkt som agerar axel för livet. "Ge mig en fast punkt och jag skall rubba jorden" som Arkimedes sa. Utbildningen leder till ett jobb som jag trivs med och då boostas självförtroendet så mycket att jag slutligen tar mod till mig och köper en skepparkavaj. Också träffar jag någon trevlig kvinna och köper en Mitsubishi Evo II förstås. Allt detta bidrar slutligen till att någon form av självbekräftelse går i uppfyllelse.

2. Jag hittar ingen utbildning och pendlar mellan säsongsarbete och arbetslöshet, mellan hopp och förtvivlan. Som nu. Ett skott i pannan senare ligger jag six feet under.

Men det är otroligt svårt att sia om framtiden. Jag vet inte ens vad som kommer att hända om ett halvår. Framtiden är till för att upplevas, inte spekuleras (sade han hurtigt).

Frågor på det?

Inga kommentarer: