onsdag 23 februari 2011

Help wanted

I lördags gick jag på stan. Tanken var att jag skulle köpa kläder, men någonstans längs vägen tycks den planen ha ändrats för när jag kom tillbaka till Teg igen hade jag nio par kalsonger, en tröja och diverse prylar från Clas Ohlson i påsen.

Så blir det alltid. Storvulna planer om chinos och skepparkavajer faller alltid ihop och slutar med underkläder och storförpackningar av gråa sockar.

Personliga shoppare, finns det i Sverige? Önskescenariot är att det ska bli som i Pretty Woman där Julia Roberts går från prostituerad till societetslejon på bara ett klädbyte. Inte för att jag ser ut som en prostituerad i nuvarande läge (eller?) och inte för att jag vill bli en fin dam, men ni förstår vad jag menar. Det är effekten jag vill komma åt, effekten av att butiksbiträdet dånar av den förvandling som sker. Som om jag gick in i en telefonkiosk och kom ut som Stålmannen, typ.

...så to cut to the chase: var är du man/kvinna med känsla för mode som kan trolla med knäna och göra mirakel av skjortinkompabilitet och en plankstek till ändalykt? 

Inga kommentarer: