lördag 26 februari 2011

Antingen eller, eller?

Rumble fish eller They shoot horses, don't they?, SVT eller Kanal9, det är dagens fråga.

Rumble fish beskrevs en gång i min barndom som "den konstigaste filmen någonsin" och enbart det är ett skäl till att se den. Men They shoot horses, don't they? handlar å andra sidan om en maratondanstävling på liv och död. Dessutom för den tankarna till ett roligt ordvitsande som skymtade förbi i bakgrunden i ett avsnitt av Arrested development där en poster till en pjäs om heroinmissbrukare har titeln "They shoot horse don't they?".

Jag känner mig kluven... En lösning är visserligen att flippa mellan kanalerna och en annan att baxa in pappas teve in i rummet så att jag kan se båda filmerna samtidigt (skulle hjärnan börja brinna av den överstimuleringen?)

Hur ska jag göra?

Inga kommentarer: