söndag 12 februari 2012

Fyrtiofem kilometer senare

Idag åkte jag 45 km skidor. Det kan egentligen inte sägas så mycket om det. Normalt sett brukar det inte gå så bra som det gjorde idag. Normalt sett brukar det inte heller vara lika varmt som det var idag. Normalt sett brukar vi vara bland de sista i mål och i år var inget undantag (men hey, vi åker ju för fan för the love of the sport och det finns trots allt en moralisk seger i att vara sist eftersom man då använt en större tidsrymd kämpandes i spåret).

Normalt sett brukar vi också äta pizza efter målgången (för det var ju en tävling jag åkte, inget spontant söndagsinfall), men inte den här gången. Efter förra årets disrespectande har jag valt att "go Soviet Russia" på pizzerian och bojkotta stället. Aldrig mer en pizza från pizzerian i Bjurholm!

Nåväl. Nu när det där skidkravet är över så kan jag äntligen ändra om i träningen. Det finns få saker som gör mig så glad som det, som när experimentslustan ges spelrum i träningsschemat. Då SKAKAR man liksom om den inrutade vardagen.

Inga kommentarer: