söndag 19 februari 2012

Youtube-förbannelsen

Ni vet hur det är med Youtube. Man börjar kolla på ett klipp som sedan leder till ett annat klipp som leder till ett tredje och sen fortsätter det. Man plöjer filmsnutt efter filmsnutt tills man inser att klockan är mitt i natten och läggdags med råge passerats.

Och då har det hänt något. Det blir alltid så. Ett av klippen man sett fastnar i tankarna, som en minnets motsvarighet till att trampa in en glasbit i foten. Ju mer man sedan försöker låta bli att tänka på det, desto värre blir det förstås. Det ligger ständigt och skaver i tankarna.

Gårdagens tubande resulterade i att det första jag gjorde då jag vaknade imorse var att falsettnynna på den här låten:



(Genom att lägga upp det här hoppas jag på en "the Ring"-effekt, där jag genom att sprida klippet vidare själv räddas från dess förbannelse.)

Inga kommentarer: