torsdag 23 februari 2012

Born under a bad sign

(Egentligen har väl inte rubriken så mycket med texten att göra, men jag tycker att det är ett bra namn på en blueslåt)

Idag är jag på ett sällsamt dåligt humör. Näsblod blöder jag också. Min vän AT tror att det är två saker som hänger samman och att jag drabbats av någon form av mansmens (vilket iofs vore en lättnad då blödningen borde innebära att jag i alla fall inte hamnat i gubbklimakteriet).

Nåväl. Nu då jag inte är mitt vanliga soliga jag så tänker jag skriva av mig lite om några saker som irriterar mig.

  • Personen som framförde namnförslaget "Zlatan" då det blev officiellt att kronprinsessan var gravid. Zlatan Westling-Bernadotte? Jag brukar inte förespråka våld, men den personen borde ställas mot en vägg och arkebuseras med ett raketgevär.
  • Bildextrat på aftonbladet.se där nyblivna föräldrar får skicka in bilder på sina barn under rubriken "Vi föddes också idag". Grattis till barnet som alltid kommer att leva i skuggan av kungabebisen! Finns det någon som överhuvudtaget bryr sig?
  • Hajpen kring kungabebisen. Ok, jag kan förstå allmänintresset och till viss del också glädjen i nyheten om födseln, men alla dessa detaljer? "Hör läkaren berätta om födseln", "Experter spår: såhär kommer barnet att heta" och, den lite annorlunda vinklingen: "Prins Daniels bil - påkörd och bötfälld". Det finns liksom ingen hejd för vad som publiceras.
  • Människor som säger "egenkligen" istället för egentligen.
Idioti.

Inga kommentarer: